Коли Україна перейде на електрокари?


13 грудня 2018, четвер, 20:09 | Джерело: https://tsn.ua/

Переглядів: 158

Українці можуть і хочуть купувати авто на електриці — але самого цього наразі недостатньо.

Ще кілька років тому електромобілі були чимось настільки ж дивовижним, як сенсорний телефон у 2005-му. Всі погоджувалися, що за ними — майбутнє, але користуватися побоювалися. Проте Німеччина вже оголосила, що до 2030 року збирається повністю перейти на цей екологічний вид транспорту.

Україні до такого ще далеко, і головною перепоною до масового переходу на електрокари у нас залишається низько розвинена інфраструктура: відсутність достатньої кількості зарядних станцій, спеціалізованих СТО та сертифікованих центрів обслуговування. 

Якщо у Києві та інших містах-мільйонниках ситуація більш-менш прийнятна, то у решті населених пунктів бути власником електромобіля дуже важко. Крім того, інфраструктура відсутня навіть на великих автомобільних магістралях, що значно ускладнює пересування між містами. Простий приклад: дорога з Києва до Одеси на звичайному автомобілі з двигуном внутрішнього згоряння забере в середньому 5-6 годин. На електрокарі ж цей час мінімум подвоюється.

Чому? Тому що  зарядні станції на АЗС уздовж трас майже відсутні, а там, де є — низької потужності, що збільшує тривалість повного циклу заряду. Тож виїжджаючи з пункту А, вам вже потрібно заздалегідь спланувати усі свої зупинки по дорозі до пункту Б з урахуванням зарядних станцій на вашому шляху. Якщо ж ваші розрахунки виявляться хибними, і авто таки розрядиться десь посеред дороги, у вас буде лише два варіанти — або викликати евакуатор, що обійдеться в чималу суму, або просити про допомогу власника найближчої розетки.

Незважаючи на це, попит на електрокари в Україні росте шаленими темпами: тільки за перше півріччя 2018 року машин з акумуляторами купили у півтора рази більше, ніж у році минулому. За добу власниками електрокарів стають 20 українців. При цьому 64% цих авто — вживані. Частіше за все їх привозять з Європи та США. У середньому це обходиться у 8500 доларів.

Таку ситуацію можна пояснити тим, що для більшості жителів міст-мільйонників, які використовують власні авто для поїздок на роботу і назад (а за статистикою це 85% власників), електрокар — це  реальний шанс суттєво зекономити. Зараз в Україні на електромобілі діє нульовий акциз, тобто машину можна розмитнити практично безкоштовно, сплативши лише ПДВ та внесок у пенсійний фонд. Крім того, "повний бак" замість захмарних 600-700 гривень, які довелося б викласти за бензин, коштуватиме не більше 150 гривень.

Більшість українців вже готові до переходу на новий та екологічний вид транспорту. В першу чергу тому, що всім вже набридли необґрунтовані стрибки цін на бензин та дизпаливо. В цьому ракурсі електрика як паливо — надійніша, адже менш схильна до різких подорожчань. Проте далі все впирається в ту таки інфраструктуру.

Для того, щоб комфортно користуватися електричним транспортом, навіть у великих містах, бажано облаштувати спеціальну зарядку у своєму гаражі або будинку, бо в середньому тривалість повної зарядки становить 8 годин. Зарядними станціями на АЗС або у торгівельний/бізнес-центрах можна користуватись як додатковим джерелом у разі необхідності, проте робити це систематично — не зручно.

Україна вже прийняла закони, що стимулюють купувати електрокари шляхом впровадження нульового акцизу на ввезення. А після посилення відповідальності за порушення митних правил та ввезення так званих "євроблях", електромобілі мають стати ще більш привабливими для українців.

З іншого боку, держава поки не доклала жодних зусиль, щоб стимулювати українських та закордонних підприємців інвестувати в інфраструктуру. Таким чином утворюється замкнене коло — електрокари не купують, бо відсутня інфраструктура, а інфраструктуру не розвивають, бо відсутній великий попит. Розірвати його можна лише за допомогою впровадження певних податкових послаблень та надання державних гарантій для таких інвесторів. 

Перейти на першоджерело

НАЙЦІКАВІШЕ ЗА СЬОГОДНІ


13:00

На Тячівщині місцевий супермаркет підірвали з РПГ

13:00

На Марш Захисників зареєструвалися близько 10 тисяч учасників, представлено 20 областей, - організатори

13:00

Матір загиблого АТОвця не пустили на Майдан: з'явилося відео

13:00

'ШЛЯХ ЧОРНИХ ЗАПОРОЖЦІВ'

13:00

Марш Захисників України розпочався в Києві. ВIДЕО

13:00

Порошенко на День незалежності поміняв офіційні урочистості на зустріч із бійцями

13:00

Заламали і розбили обличчя: на Марші Гідності у Києві принизили військового. Відео

12:59

У Зеленського розповіли, чому День пам'яті загиблих захисників призначили на 29 серпня

12:59

'Все буде Україна!' На Донбасі передали 'привіт' окупантам в День незалежності

12:03

...ЩОБ ДЕНЬ НЕЗАЛЕЖНОСТІ СВЯТКУВАТИ І В КРИМУ, І НА ОКУПОВАНИХ ЗЕМЛЯХ ДОНБАСУ

12:03

'Бажаю Україні миру на умовах перемоги': політики привітали українців із Днем Незалежності

11:13

День памяти погибших защитников: Зеленский анонсировал новый праздник в Украине

11:13

Украинцы отмечают День Независимости: в Киеве прошел Марш Достоинства - онлайн трансляция

11:13

'Кожний ранок починаю з SMS': з'явилося відео звернення Зеленського до українців на Майдані

10:57

'Уявіть, що сусід відібрав у вас двох дітей': Зеленський порівняв анексію Криму та війну на Донбасі з викраденням дітей

10:57

Жодної політики: Google ввів жорстке правило для співробітників

10:18

Зеленский дал гражданство сыну чеченского генерала и еще 10 иностранцам

10:18

'Такий вигляд має смерть', - оприлюднено знімки з місця вибуху двигуна ракети з радіацією в Архангельській області РФ, - 'Радіо Свобода'.

10:18

День Незалежності на Донбасі почався з обстрілів бойовиків

10:18

...ЩОБ НЕЗАБАРОМ СВЯТКУВАТИ ДЕНЬ НЕЗАЛЕЖНОСТІ І В КРИМУ, І НА ОКУПОВАНИХ ЗЕМЛЯХ ДОНБАСУ

10:18

Украинцы отмечают День Независимости: в Киеве начался Марш Достоинства - онлайн трансляция

10:18

Все силы на защиту «сливных бачков»

10:18

Робот 'Федір' застряг у космосі: з Росією сталося нове фіаско

07:38

The Guardian виправила 'російський' Крим: у окупантів огризнулися

07:37

'Подивіться на Донбас': Цимбалюк назвав загрозу ідеї 'Європа від Лісабона до Владивостока'

Більше новин