Коли Україна перейде на електрокари?


13 грудня 2018, четвер, 20:09 | Джерело: https://tsn.ua/

Переглядів: 129

Українці можуть і хочуть купувати авто на електриці — але самого цього наразі недостатньо.

Ще кілька років тому електромобілі були чимось настільки ж дивовижним, як сенсорний телефон у 2005-му. Всі погоджувалися, що за ними — майбутнє, але користуватися побоювалися. Проте Німеччина вже оголосила, що до 2030 року збирається повністю перейти на цей екологічний вид транспорту.

Україні до такого ще далеко, і головною перепоною до масового переходу на електрокари у нас залишається низько розвинена інфраструктура: відсутність достатньої кількості зарядних станцій, спеціалізованих СТО та сертифікованих центрів обслуговування. 

Якщо у Києві та інших містах-мільйонниках ситуація більш-менш прийнятна, то у решті населених пунктів бути власником електромобіля дуже важко. Крім того, інфраструктура відсутня навіть на великих автомобільних магістралях, що значно ускладнює пересування між містами. Простий приклад: дорога з Києва до Одеси на звичайному автомобілі з двигуном внутрішнього згоряння забере в середньому 5-6 годин. На електрокарі ж цей час мінімум подвоюється.

Чому? Тому що  зарядні станції на АЗС уздовж трас майже відсутні, а там, де є — низької потужності, що збільшує тривалість повного циклу заряду. Тож виїжджаючи з пункту А, вам вже потрібно заздалегідь спланувати усі свої зупинки по дорозі до пункту Б з урахуванням зарядних станцій на вашому шляху. Якщо ж ваші розрахунки виявляться хибними, і авто таки розрядиться десь посеред дороги, у вас буде лише два варіанти — або викликати евакуатор, що обійдеться в чималу суму, або просити про допомогу власника найближчої розетки.

Незважаючи на це, попит на електрокари в Україні росте шаленими темпами: тільки за перше півріччя 2018 року машин з акумуляторами купили у півтора рази більше, ніж у році минулому. За добу власниками електрокарів стають 20 українців. При цьому 64% цих авто — вживані. Частіше за все їх привозять з Європи та США. У середньому це обходиться у 8500 доларів.

Таку ситуацію можна пояснити тим, що для більшості жителів міст-мільйонників, які використовують власні авто для поїздок на роботу і назад (а за статистикою це 85% власників), електрокар — це  реальний шанс суттєво зекономити. Зараз в Україні на електромобілі діє нульовий акциз, тобто машину можна розмитнити практично безкоштовно, сплативши лише ПДВ та внесок у пенсійний фонд. Крім того, "повний бак" замість захмарних 600-700 гривень, які довелося б викласти за бензин, коштуватиме не більше 150 гривень.

Більшість українців вже готові до переходу на новий та екологічний вид транспорту. В першу чергу тому, що всім вже набридли необґрунтовані стрибки цін на бензин та дизпаливо. В цьому ракурсі електрика як паливо — надійніша, адже менш схильна до різких подорожчань. Проте далі все впирається в ту таки інфраструктуру.

Для того, щоб комфортно користуватися електричним транспортом, навіть у великих містах, бажано облаштувати спеціальну зарядку у своєму гаражі або будинку, бо в середньому тривалість повної зарядки становить 8 годин. Зарядними станціями на АЗС або у торгівельний/бізнес-центрах можна користуватись як додатковим джерелом у разі необхідності, проте робити це систематично — не зручно.

Україна вже прийняла закони, що стимулюють купувати електрокари шляхом впровадження нульового акцизу на ввезення. А після посилення відповідальності за порушення митних правил та ввезення так званих "євроблях", електромобілі мають стати ще більш привабливими для українців.

З іншого боку, держава поки не доклала жодних зусиль, щоб стимулювати українських та закордонних підприємців інвестувати в інфраструктуру. Таким чином утворюється замкнене коло — електрокари не купують, бо відсутня інфраструктура, а інфраструктуру не розвивають, бо відсутній великий попит. Розірвати його можна лише за допомогою впровадження певних податкових послаблень та надання державних гарантій для таких інвесторів. 

Перейти на першоджерело

НАЙЦІКАВІШЕ ЗА СЬОГОДНІ


00:07

Правду про окупацію Криму презентували у Львові.

00:07

Закарпатське село без питної води: мешканці винуватять сміттєзвалище

00:07

'Я впевнений, що російська п''ята колона координує свої дії із Зеленським', - Порошенко

00:07

Зеленський збрехав на дебатах про те, коли востаннє був у Росії. У травні-червні 2014 року він чотири рази літав до Москви, - 'Схеми'

00:07

Навіть якщо Зеленський виграє вибори, він не зупинить медичну реформу, - Супрун

22:39

'У нас повстанців немає. У нас є російська агресія', - Порошенко - Зеленському, який назвав 'повстанцями' терористів 'ДНР-ЛНР'. ВIДЕО

22:39

Замах на президента: на дебатах на 'Суспільному' заявили про можливий теракт

22:39

Дебати відбулися без порушення громадського порядку - МВС

22:39

Эксперт объяснил, когда и при каких условиях Украина вернет себе Крым

21:44

Артист Кошовий стояв на дебатах за спиною Зеленського в одязі фірми POHUY.

21:44

Порошенко прийшов на ефір «Суспільного» після дебатів з Зеленським: онлайн-трансляція

21:35

Порошенко: Мені не соромно, тому що я пишаюся Україною. ВIДЕО

21:35

У Краматорську стався спалах кору – керівник Донеччини

21:35

На дебатах на 'Олімпійському' були присутні 22 тис. осіб, - МВС

21:35

Порошенко і Зеленський закінчили дебати на НСК 'Олімпійський' виконанням Гімну України

20:23

Україна в ООН висловила протест через нові судові рішення проти громадян України в Криму

20:23

Зеленський і Порошенко стали на коліна на сцені: опубліковане відео

18:51

Від початку доби 19 квітня втрат немає. Ворог чотири рази застосував міномети калібром 82 і 120 мм, - штаб ООС

18:51

Алергія: головне про хворобу XXI століття

18:51

Справа збитого Іл-76 під Луганськом: родичі загиблих та військові вимагають перегляду справи

18:51

Этап государственных испытаний завершает комплекс, значительно улучшающий огневой потенциал украинской артиллерии. 

18:31

На вхід в НСК 'Олімпійський' утворилися черги. ФОТОрепортаж

18:31

Про спалах кору та дефіцит лікарів. У МОЗ зробили 'антифейк' заявам радника Зеленського з медицини

18:18

Кравчук пояснив, як дебати вплинуть на результат виборів

18:17

МВФ підтримує націоналізацію 'Приватбанку'

Більше новин