Нерозмитнені авто: дешева мрія чи дорога реальність


19 січня 2018, п'ятниця, 18:38 | Джерело: https://informator.news/

Переглядів: 200

Проблема автомобілів на європейских номерах виникла в Україні ще кілька років тому. Погані дороги, девальвація, високі податки та захмарні ціни на нові автівки – усе це підштовхувало українців пересідати на «євробляхи».

За даними ДФС, зараз по українським дорогам їздить близько 383,3 тис. автомобілів з іноземною реєстрацією. Неофіційна статистика свідчить про більш ніж мільйон машин з єврорегістрацією.

В Україні бум на «євробляхи» спалахнув ще у 1990-і роки, але тоді цю проблему вдалося вирішити за тиждень: спецпідрозділу Кобра було наказано зупиняти такі автомобілі та штрафувати. Водії швидко зрозуміли, що платити по 100 доларів за кожну таку зупинку – зовсім невигідна справа, тому намагалися позбутися іноземних авто.  Завдяки цьому, тільки за тиждень вдалось повернути більше мільйона таких автівок назад до Європи.

Фото: Depo.ua

Як це працює

Зараз українці самостійно або через посередників купують дешеві старі авто у Польщі або Литві. Аби не платити податки в Україні – не знімають машину з іноземної реєстрації. Митний кодекс України забороняє ввезення таких авто для власного користування, але у цьому питанні автомобілісти посилаються на Стамбульську конвенцію, яку Україна ратифікувала ще у 1997 році. У ній зазначено, що для здійснення комерційної діяльності транспортні засоби можуть бути зареєстровані на особу, яка фактично не знаходиться у країні. У таком випадку ввозити і використовувати машини можуть особи, які проживають в Україні. Але якщо авто потрібно для приватного використання, його обов’язково треба реєструвати і розмитнювати за всіма правилами.

Тобто, громадянин України, який працює комерційним агентом іноземної фірми, керуючись Конвенцією, має право ставити авто у митний режим, який передбачає ввезення транспортного засобу в Україну на термін до 1 року.

Саме ці права почали використовувати ділки, які займаються комерційним ввезенням нерозмитнених авто.

«У нас налагоджений механізм. Машина зареєстрована на фірму в Європі, вас нібито наймають на роботу, і ви їздите по Україні, офіційно перебуваючи в тривалому відрядженні. Недолік лише один – раз на рік на такій машині потрібно виїжджати в Європу і заїжджати назад, попередньо продовживши довіреність (і контракт) від фірми-власника», – розповів один з продавців нерозмитнених авто.

Чому українці обирають нерозмитнені авто

Після девальвації гривні і зниження рівня прибутку автомобіль для переважної більшості громадян став майже казковою розкішшю. Нове авто середнього класу коштує як невелика квартира в районному центрі. А на вживані авто в хорошому стані потрібно працювати роками.

Кредити для придбання автомобіля відносно дорогі – зараз за можливість отримати 400 тис. грн на придбання авто вам доведеться виплачувати 20-30% протягом 24 місяців.

Фото: Politeka.net

Крім цього, підтримуючи національного виробника, держава намагалася зробити покупку імпортного авто невигідною. Але вітчизняному «Ланосу»  так і не вдалося завоювати прихильність українців. Нещодавно ЗАЗ довелося відмовитися від цієї моделі, посилаючись на неможливість конкурувати з «євробляхами».

Нині українці, які хочуть «по чесному» придбати вживане авто за кордоном, повинні сплатити акцизний збір (залежить від віку, типу палива, обєму двигуна), ПДВ (20% митної вартості), ввізне мито (в середньому 10%), збір до Пенсійного фонду (3-5% митної вартості) і транспортний податок (тільки, якщо авто з двигуном понад 3 літри і не старше 5 років).

Проблема також у дорогах: людина вважає, що працювати 10 років, аби купити нову автівку і «вбити» її за два-три роки на українських дорогах – цілком нелогічно. Ця проблема особливо актуальна для водіїв таксі, тому навіть усвідомлюючи, що схема нелегальна, вони віддають перевагу дешевому авто.

Які ризики чекають охочих купити «BMW» за ціною «Ланоса»

По-перше, жоден варіант їзди на «литовських номерах» в Україні не є повністю легальним. Прикриваючись Стамбульською конвенцією водій, усе ж таки, порушує українське законодавство – нерозмитненим авто заборонено перебувати на території України понад 10 днів. Неважливо, хто і як ввіз авто, але після закінчення цього терміну, водій вже порушує положення ст. 95 Митного кодексу України. За це порушення можна отримати штраф у розмірі 8500 грн.

Фото: Укринформ

По-друге, водій не є власником автомобіля. У разі викрадення автівки поліція може відмовитися прийняти у водія заяву про викрадення. Поліціянтам потрібні документальні підтвердження того, що людина має права на це майно або є довіреною особою його власника. Часто саме на цьому етапі зясовується, що документи, які були надані під час купівлі, виявляються фальшивими – литовська фірма, на яку купувався автомобіль, вже давно ліквідована.

По-третє, український уряд серйозно зайнявся цією проблемою. У 2017 було декілька гучних справ, у яких фігурували власники авто на європейських номерах: водія оштрафували на 3,6 млн гривень за кермування нерозмитненим Cadillac Escalade;  з власника нерозмитненого Mercedes-Benz E320 стягнули штраф у розмірі 300% від несплаченої суми митних платежів – 1 681 846 гривень; водій Audi A4 отримав 443 000 грн штрафу.

Крім того, деякі українські ЗМІ ведуть інформаційну війну з нерозмитненими автомобілями: якщо таке авто потрапляє у ДТП, то журналісти завбачливо роблять акцент саме на «євробляхи», аби підсвідомо створити негативні асоціації у власної аудиторії.

Як держава буде вирішувати цю проблему

Народний депутат Ніна Южаніна, голова комітету Верховної Ради з питань митної та податкової політики, від якої залежать законодавчі зміни щодо ввезення та розмитнення «євроблях», пропонує власникам нерозмитнених авто оплатити 25-30% від встановленої ставки акцизного податку.

«Ми не можемо амністувати таких водіїв і дозволити розмитнювати автомобіль за безцінь. Тому я думаю, що буде справедливо, якщо до чинної шкали ставок акцизного податку ми застосуємо певний коефіцієнт. Наприклад, вони (власники «євроблях») заплатять 25-30% від встановленої ставки акцизного податку. Але з урахуванням тієї шкали, яка у нас є зараз за ставкою акцизного податку в залежності від віку автомобіля», – заявила Южаніна.

Також Южаніна вважає, що потрібно заборонити українським громадянам вїжджати в Україну на авто з іноземними номерами. Це повинно бути доступно тільки для нерезидентів.

Фото: Обозреватель

Зараз у Верховній Раді зареєстровано декілька законопроектів, які потенційно зможуть вирішити проблему.

Законопроект №5562 пропонує продовжити пільгові акцизи на ввезення в Україну старих автомобілів і зняти обмеження щодо ввезення – один автомобіль на одну людину. Крім цього, автомобіль повинен відповідати нормам Євро-5 (екологічний стандарт, який забороняє ввозити у країну автомобілі, вироблені раніше 2010 року).

У законопроекті № 5561 депутати пропонують скасувати вимогу Євро-5. Замість Євро-5 пропонується ввести обовязковий техогляд для старих авто, які ввозяться в Україну.

Подейкують, що Україна може скористатися досвідом Молдови, яка теж зіштовхнулася зі схожою проблемою.

Досвід Молдови 

З січня 2017 року по березень жителям Молдови дозволили розмитнити автомобіль зі знижкою на акциз у 70%. Така знижка діяла тільки для тих авто, які були завезені у країну до 1 листопада 2016.

Таким чином, розмитнення машини з двигуном три тисячі куб. см знизилася з 11000 євро до 3300.

Крім того, право ввезення нерозмитнених автомобілів збереглося, але для цього водію потрібно буде заплатити «віньєтку» – дорожній збір, що стягується з незареєстрованих у країні транспортних засобів. Зараз він коштує 180 євро на півроку.

Машину без віньєтки евакуюють на штрафмайданчик і депортують в країну реєстрації. При цьому витрати на перевезення машини лягають на водія – 15 євроцентів за кожен кілометр. Водія визначають миттєво – при покупці віньєтки потрібно вказувати паспортні дані, ідентифікаційний номер, номери автомобіля і електронну пошту.

Фото: Facenews.ua

В сучасних економічних умовах українців складно звинувачувати у бажанні витратити чесно зароблені заощадження на пристойний комфортний автомобіль.

Тому українці готові ризикувати навіть у тому випадку, якщо це буде покупка з сумнівною легальністю і туманними перспективами.

Підготувала Анна Колянчук

для ІНФОРМАТОРа

Перейти на першоджерело

НАЙЦІКАВІШЕ ЗА СЬОГОДНІ


00:16

Львівський пенсіонер творить маленьку копію древнього Львова у своєму дворику

00:16

Залізничники “АрселорМіттал” припинили страйк

00:15

«Я наголошував: будувати міст не можна» – експерт назвав головну небезпеку Керченського мосту

23:11

МЗС України засудило арешти активістів у Криму, а Чубаров заявив про тортури з боку ФСБ

22:50

Україна може замінити Росію у виробництві двигунів для ракет NASA – Чалий

22:34

Без МВФ не обійтись: Україні в найближчі роки бракуватиме 16 мільярдів - експерти

22:17

До окупованої Горлівки зайшли бойовики з шевронами «Сомалі» - ЗМІ

22:17

Дангадзе уклав угоду зі слідством – РНС

21:53

В Одессе разборки между бизнесменами переросли в массовые столкновения: фото и видео

21:53

Россия в погоне за миром

21:52

У перших класах замість табелів введуть свідоцтва досягнень. Що це таке

21:52

Знання про УНР є важливими для розвитку держави і нації – Сосновська

21:12

Суд ухвалив остаточне рішення щодо заяви нардепа Пинзеника про відмивання грошей Центром протидії корупції

21:11

Влада Швеції розіслала інструкції “будь готовим до війни” у всі 4,8 млн домівок

20:53

Не вистачило місця: на Львівщині пасажири заблокували рух електрички

20:53

ВНО-2018: вся важная информация для выпускников

20:52

Кому нужна российская связь в армии Украины?

20:52

Адвокат: Сенцов голодує на тлі проблем із серцем

20:52

Турнір із греплінгу на честь четвертої річниці заснування АЗОВу

20:27

199-му НЦ ДШВ - 3 РОКИ!

19:39

Каплін показав документи про ізраїльске громадянство Рабіновича

19:23

Суд відмовився повертати 7 мільйонів застави родичам Розенблата

18:57

В России отказываются от проекта АПЛ ``Борей-Б``: “денег нет!”

18:56

Уперше за багато років столицю Сирії повністю звільнили від ``Ісламської держави``

18:56

Майже півсотні репресованих: історія родини Романа Хоменця

Більше новин