Коли Україна перейде на електрокари?


13 грудня 2018, четвер, 20:09 | Джерело: https://tsn.ua/

Переглядів: 93

Українці можуть і хочуть купувати авто на електриці — але самого цього наразі недостатньо.

Ще кілька років тому електромобілі були чимось настільки ж дивовижним, як сенсорний телефон у 2005-му. Всі погоджувалися, що за ними — майбутнє, але користуватися побоювалися. Проте Німеччина вже оголосила, що до 2030 року збирається повністю перейти на цей екологічний вид транспорту.

Україні до такого ще далеко, і головною перепоною до масового переходу на електрокари у нас залишається низько розвинена інфраструктура: відсутність достатньої кількості зарядних станцій, спеціалізованих СТО та сертифікованих центрів обслуговування. 

Якщо у Києві та інших містах-мільйонниках ситуація більш-менш прийнятна, то у решті населених пунктів бути власником електромобіля дуже важко. Крім того, інфраструктура відсутня навіть на великих автомобільних магістралях, що значно ускладнює пересування між містами. Простий приклад: дорога з Києва до Одеси на звичайному автомобілі з двигуном внутрішнього згоряння забере в середньому 5-6 годин. На електрокарі ж цей час мінімум подвоюється.

Чому? Тому що  зарядні станції на АЗС уздовж трас майже відсутні, а там, де є — низької потужності, що збільшує тривалість повного циклу заряду. Тож виїжджаючи з пункту А, вам вже потрібно заздалегідь спланувати усі свої зупинки по дорозі до пункту Б з урахуванням зарядних станцій на вашому шляху. Якщо ж ваші розрахунки виявляться хибними, і авто таки розрядиться десь посеред дороги, у вас буде лише два варіанти — або викликати евакуатор, що обійдеться в чималу суму, або просити про допомогу власника найближчої розетки.

Незважаючи на це, попит на електрокари в Україні росте шаленими темпами: тільки за перше півріччя 2018 року машин з акумуляторами купили у півтора рази більше, ніж у році минулому. За добу власниками електрокарів стають 20 українців. При цьому 64% цих авто — вживані. Частіше за все їх привозять з Європи та США. У середньому це обходиться у 8500 доларів.

Таку ситуацію можна пояснити тим, що для більшості жителів міст-мільйонників, які використовують власні авто для поїздок на роботу і назад (а за статистикою це 85% власників), електрокар — це  реальний шанс суттєво зекономити. Зараз в Україні на електромобілі діє нульовий акциз, тобто машину можна розмитнити практично безкоштовно, сплативши лише ПДВ та внесок у пенсійний фонд. Крім того, "повний бак" замість захмарних 600-700 гривень, які довелося б викласти за бензин, коштуватиме не більше 150 гривень.

Більшість українців вже готові до переходу на новий та екологічний вид транспорту. В першу чергу тому, що всім вже набридли необґрунтовані стрибки цін на бензин та дизпаливо. В цьому ракурсі електрика як паливо — надійніша, адже менш схильна до різких подорожчань. Проте далі все впирається в ту таки інфраструктуру.

Для того, щоб комфортно користуватися електричним транспортом, навіть у великих містах, бажано облаштувати спеціальну зарядку у своєму гаражі або будинку, бо в середньому тривалість повної зарядки становить 8 годин. Зарядними станціями на АЗС або у торгівельний/бізнес-центрах можна користуватись як додатковим джерелом у разі необхідності, проте робити це систематично — не зручно.

Україна вже прийняла закони, що стимулюють купувати електрокари шляхом впровадження нульового акцизу на ввезення. А після посилення відповідальності за порушення митних правил та ввезення так званих "євроблях", електромобілі мають стати ще більш привабливими для українців.

З іншого боку, держава поки не доклала жодних зусиль, щоб стимулювати українських та закордонних підприємців інвестувати в інфраструктуру. Таким чином утворюється замкнене коло — електрокари не купують, бо відсутня інфраструктура, а інфраструктуру не розвивають, бо відсутній великий попит. Розірвати його можна лише за допомогою впровадження певних податкових послаблень та надання державних гарантій для таких інвесторів. 

Перейти на першоджерело

НАЙЦІКАВІШЕ ЗА СЬОГОДНІ


22:57

У поліції розповіли, що вибухнуло у православному соборі у Сумах

22:57

Порошенко сделал предупреждение Путину по Донбассу

21:43

«Новоросс» бросился в объятия СБУ, получив от кураторов задание взорвать нефтепровод

21:43

ЦВК просить Нацполіцію і НАЗК перевірити фінансування реклами кандидата в президенти Шевченка

21:43

Microsoft з грудня припинить підтримку Windows Mobile 10

21:43

У Росії хочуть створити систему супутників під назвою 'Государево око'

21:42

У Сумах у храмі Московського патріархату під час богослужіння стався вибух

20:19

Убив жінку і зберігав труп за диваном: поліція затримала 44-річного росіянина.

20:19

На суді в Італії українському нацгвардійцю Марківу, якого звинувачують у загибелі італійського журналіста під Слов''янськом, вперше дали слово

20:19

''Порвали кандалы'': украинские интеллигенты сделали мощное заявление о Томосе

20:08

ЗСУ ще жодного разу не застосовували Javelin на фронті - Порошенко

20:08

На Чернігівщині через грип подовжили карантин у 75 школах

20:08

Ворог двічі порушив перемир''я. Втрат немає, - штаб ООС

20:08

За Зеленським їздить супровід - мікроавтобус компанії з групи 'Приват' Коломойського, - 'Bihus.Info'

20:07

Італійці відкривають недорогі рейси з Мілана та Рима до Харкова

20:07

Сили США у повітрі на Донбасі та біля Криму

20:07

«Зеленський захитався навіть від маленького вітерця розслідувань»: реакції на сюжет «Схем»

20:07

Украинский фильм впервые выходит в прокат в Китае - видео

20:06

'Газпром' уникає виплати 2,56 млрд доларів боргу і ховає свої активи в Швейцарії - 'Нафтогаз'

18:43

Кіберполіція припинила діяльність низки піратських онлайн-кінотеатрів: їхнім організаторам загрожує до 6 років в''язниці. СПИСОК

18:43

Сатурн не одразу мав кільця, які скоро зникнуть

18:43

У Коломойського знайшли бізнес–імперію в США — ЗМІ

18:43

Stratfor: У России не хватает денег на перевооружение армии - ХВИЛЯ

18:42

Россия задумала настроить два народа против Украины: что известно '

18:42

За минулий рік у корупціонерів конфіскували $5000

Більше новин