Майже 3 тисячі пасажирських вагонів необхідно оновити протягом наступних 5-10 років. Необхідна підтримка держави, - Кравцов


11 січня 2019, п'ятниця, 12:15 | Джерело: https://censor.net.ua/

Переглядів: 169

З огляду на соціальну складову Укрзалізниця не зможе підняти тарифи на пасажирські перевезення до рівня покриття всіх збитків. Тому необхідні дотації від держави.

Про це в інтерв'ю Цензор. НЕТ сказав глава ПАТ "Укрзалізниця" Євген Кравцов.

"До цього вартість квитків не змінювалася з 2014 року. На сьогодні вона занизька, відверто кажучи. Особливо, якщо казати про ціну квитків у плацкартному вагоні або у регіональних поїздах - порівняйте з автобусом. Я вже не кажу про паралелі з вартістю квитків на залізничні перевезення в європейських та інших пострадянських країнах. Минулорічна індексація дала нам близько півмільярда гривень. Один новий пасажирський вагон коштує приблизно 26-29 млн гривень. Тобто на цю суму можна придбати в кращому випадку не більше 20 вагонів. Це зовсім смішні цифри, з огляду на сучасну потребу в рухомому складі у 1200-500 вагонів. Ця індексація навіть не покрила інфляційних втрат, тож ми далі несемо збитки. Збиток від пасажирських перевезень за 2018 рік приблизно сягатиме понад 11 млрд грн.

Зважаючи на те, що наш парк пасажирських вагонів з кожним роком старіє, на сьогодні ми маємо більшу частину тих, у яких впродовж наступних 5 років буде виходити строк експлуатації, тому ситуація досить критична. Особливо критична ситуація із парком плацкартних вагонів. Наш загальний парк - близько 3 тисяч пасажирських вагонів. Всю цю кількість необхідно буде оновити впродовж наступних 5-10 років. За результатами цього року ми оновимо 127 пасажирських вагонів. Це багато, тому що востаннє "Укрзалізниця" оновлювала таку кількість наприкінці 90-х - початку 2000-х", - сказав глава відомства.

На думку Кравцова, виходом мало бути підвищення вартості проїзду до рівня покриття всіх збитків, але з огляду на соціальні причини це зараз неможливо:

"Тому має бути державна підтримка. У більшості європейських країн держава виділяє кошти на підтримку пасажирських перевезень. У Німеччині лише з федерального бюджету ці суми сягають 10 і більше млрд євро на рік, до того ж з бюджетів федеральних земель також здійснюються відповідні видатки, наприклад по землі Баварія це 1 млрд євро на рік. У Польщі половина всього транспортного бюджету країни йде на залізницю. В Україні цифра державної підтримки становить 0 гривень впродовж усіх років незалежності. А весь рухомий склад, матеріали, пально-мастильні матеріали ми купуємо за ринковими, світовими цінами. Погано це чи правильно, можна довго сперечатися. Але факт є в тому, що рухомий склад є системно недофінансованим".

З огляду на нинішню ситуацію, тарифи на пасажирські перевезення продовжать зростати, зазначив він.

"Якщо хтось скаже, що тарифи не будуть зростати, то ця людина казатиме неправду. Закони економіки для державних підприємств ніхто не скасовував. Ми живемо в умовах ринкової економіки. Коли собівартість та інфляція зростає з року в рік, звичайно будуть рости і тарифи. Інакше має бути повне фінансування і перекриття збитків з боку держави. Якщо не буде зміни в тарифній політиці, підтримці держави, тоді ми просто маємо зменшувати кількість потягів, і їхня якість буде ще гіршою. Я перепрошую, але давайте подивимося по поточній вартості квитків, чи вона дійсно є високою ; Якщо казати про потяги далекого сполучення. Плацкарт Київ-Костянтинівка коштує 145 гривень. Якщо перемножити це на кількість місць у вагоні - десь 50. Чи окупається в принципі такий вагон? Звичайно, ні. Якщо ідеться про те, що дійсно необхідно щось міняти, є два шляхи. Або державна підтримка, або зміна вартості проїзду й індексації - іншого немає", - констатував глава "Укрзалізниці".

Повне інтерв'ю з Євгеном Кравцовим читайте ТУТ.

Источник: https://censor.net.ua/ua/n3105948

Перейти на першоджерело

НАЙЦІКАВІШЕ ЗА СЬОГОДНІ


17:57

Київ попередили про критичне забруднення повітря: ситуація погіршується

17:09

Сьогодні п''яту річницю створення святкує 42-й окремий мотопіхотний батальйон із Кропивницького.

17:09

Четыре вековых рекорда температуры: синоптик назвала дату отступления жары в Украине

17:09

В 'десанті 200' прибуло: офіцер ЗСУ показав мертвих терористів

17:09

Пропала 11-летняя девочка под Одессой: не раз судимый отморозок запросил 10 тысяч долларов

16:50

Назви Kiev і Lvov поміняли на Kyiv і Lviv у Національному аеропорту 'Мінськ'.

16:50

Глава Генштабу назвав одну з проблем ЗСУ

16:20

КБ ПІВДЕННЕ ПРЕЗЕНТУЄ ВЛАСНІ ВИРОБИ НА НАЙБІЛЬШІЙ У СВІТІ АВІАЦІЙНО-КОСМІЧНІЙ ВИСТАВЦІ У ПАРИЖІ

15:20

Новости Крымнаша. Выпуск #1673 за 17.06.2019 «Лучше ничего не просить у путина, а то еще '«поможет»

15:20

Сезонна алергія: лікар розповів, хто в групі ризику

15:20

КОМАНДУВАЧ ООС ПРЕДСТАВИВ ДЕЛЕГАЦІЇ США ДОКАЗИ АГРЕСІЇ РФ НА ДОНБАСІ

14:37

Медики: 5 років війни

14:29

Більш захищеної будівлі, ніж Адміністрація Президента, в Україні немає. Переїжджати звідти в умовах російської агресії неправильно, - Гелетей

14:29

З початку доби на Донбасі зафіксовано 10 ворожих обстрілів. Найбільш потужний - у районі Кримського, - Міноборони

14:29

Тільки мертва риба: в мережі показали фото порожніх пляжів Криму

14:14

Що завгодно, але не Помісний собор УПЦ КП – у ПЦУ прокоментували скликану Філаретом зустріч

14:14

Україна запропонувала Молдові позбутися російської залежності

14:14

17.06.2019 Виступ речника Міністерства оборони України щодо ситуації на лінії зіткнення

14:14

Популярний серед українців курорт 'косить' смертельна хвороба: що ще можна підхопити на відпочинку

13:11

Безпілотник спостерігачів на окупованій ділянці кордону з РФ зафіксував розвантаження вагонів у військові вантажівки, - ОБСЄ

13:11

Конфлікти у світі: Сирія, Лівія, Ємен, Ізраїль, Молдова

12:01

'Мене дуже вразив професіоналізм українських сил', - генерал США Петреус відвідав район проведення ООС. ФОТОрепортаж

12:01

250 новобранців Нацгвардії склали присягу в Києві. ВIДЕО

11:21

Новая российская Гласность. Дело Голунова - медийный ЮКОС

11:21

В Інтернеті поширюють інформацію про захоплення військовими позицій у Донецьку. В штабі ООС спростували фейк

Більше новин