Майже 3 тисячі пасажирських вагонів необхідно оновити протягом наступних 5-10 років. Необхідна підтримка держави, - Кравцов


11 січня 2019, п'ятниця, 12:15 | Джерело: https://censor.net.ua/

Переглядів: 142

З огляду на соціальну складову Укрзалізниця не зможе підняти тарифи на пасажирські перевезення до рівня покриття всіх збитків. Тому необхідні дотації від держави.

Про це в інтерв'ю Цензор. НЕТ сказав глава ПАТ "Укрзалізниця" Євген Кравцов.

"До цього вартість квитків не змінювалася з 2014 року. На сьогодні вона занизька, відверто кажучи. Особливо, якщо казати про ціну квитків у плацкартному вагоні або у регіональних поїздах - порівняйте з автобусом. Я вже не кажу про паралелі з вартістю квитків на залізничні перевезення в європейських та інших пострадянських країнах. Минулорічна індексація дала нам близько півмільярда гривень. Один новий пасажирський вагон коштує приблизно 26-29 млн гривень. Тобто на цю суму можна придбати в кращому випадку не більше 20 вагонів. Це зовсім смішні цифри, з огляду на сучасну потребу в рухомому складі у 1200-500 вагонів. Ця індексація навіть не покрила інфляційних втрат, тож ми далі несемо збитки. Збиток від пасажирських перевезень за 2018 рік приблизно сягатиме понад 11 млрд грн.

Зважаючи на те, що наш парк пасажирських вагонів з кожним роком старіє, на сьогодні ми маємо більшу частину тих, у яких впродовж наступних 5 років буде виходити строк експлуатації, тому ситуація досить критична. Особливо критична ситуація із парком плацкартних вагонів. Наш загальний парк - близько 3 тисяч пасажирських вагонів. Всю цю кількість необхідно буде оновити впродовж наступних 5-10 років. За результатами цього року ми оновимо 127 пасажирських вагонів. Це багато, тому що востаннє "Укрзалізниця" оновлювала таку кількість наприкінці 90-х - початку 2000-х", - сказав глава відомства.

На думку Кравцова, виходом мало бути підвищення вартості проїзду до рівня покриття всіх збитків, але з огляду на соціальні причини це зараз неможливо:

"Тому має бути державна підтримка. У більшості європейських країн держава виділяє кошти на підтримку пасажирських перевезень. У Німеччині лише з федерального бюджету ці суми сягають 10 і більше млрд євро на рік, до того ж з бюджетів федеральних земель також здійснюються відповідні видатки, наприклад по землі Баварія це 1 млрд євро на рік. У Польщі половина всього транспортного бюджету країни йде на залізницю. В Україні цифра державної підтримки становить 0 гривень впродовж усіх років незалежності. А весь рухомий склад, матеріали, пально-мастильні матеріали ми купуємо за ринковими, світовими цінами. Погано це чи правильно, можна довго сперечатися. Але факт є в тому, що рухомий склад є системно недофінансованим".

З огляду на нинішню ситуацію, тарифи на пасажирські перевезення продовжать зростати, зазначив він.

"Якщо хтось скаже, що тарифи не будуть зростати, то ця людина казатиме неправду. Закони економіки для державних підприємств ніхто не скасовував. Ми живемо в умовах ринкової економіки. Коли собівартість та інфляція зростає з року в рік, звичайно будуть рости і тарифи. Інакше має бути повне фінансування і перекриття збитків з боку держави. Якщо не буде зміни в тарифній політиці, підтримці держави, тоді ми просто маємо зменшувати кількість потягів, і їхня якість буде ще гіршою. Я перепрошую, але давайте подивимося по поточній вартості квитків, чи вона дійсно є високою ; Якщо казати про потяги далекого сполучення. Плацкарт Київ-Костянтинівка коштує 145 гривень. Якщо перемножити це на кількість місць у вагоні - десь 50. Чи окупається в принципі такий вагон? Звичайно, ні. Якщо ідеться про те, що дійсно необхідно щось міняти, є два шляхи. Або державна підтримка, або зміна вартості проїзду й індексації - іншого немає", - констатував глава "Укрзалізниці".

Повне інтерв'ю з Євгеном Кравцовим читайте ТУТ.

Источник: https://censor.net.ua/ua/n3105948

Перейти на першоджерело

НАЙЦІКАВІШЕ ЗА СЬОГОДНІ


16:43

У Зеленського збираються оцифрувати та опублікувати 30 тисяч фотокопій протоколів голосування

16:43

Вартість оренди сільськогосподарської землі може зрости уп''ятеро, - Порошенко. ВIДЕО

16:43

РОСІЙСЬКА КОМПАНІЯ S7 SPACE ПІДТВЕРДИЛА ВІДМОВУ ВІД 12 УКРАЇНСЬКИХ РАКЕТ «ЗЕНІТ-3SL»

16:12

Центробанк РФ до сих пор не может определиться, какой ожидать в этом году отток капитала из страны.

16:12

Прикордонники не пустили в Україну двох російських акторів, які раніше незаконно відвідували Крим

16:12

Сладкая ложь: Медведчук обещает «договориться» с Путиным

16:12

'Укроборонпром' створює замкнутий цикл виробництва автоматичних гармат.

16:12

СБУ: 'Пропивши честь офіцера, Прозоров вирішив торгувати совістю і військовою присягою, знайшовши у ФСБ РФ 'гідних' покупців'

16:12

Керівників 'Укрспецекспорту' часів Януковича підозрюють у крадіжці мільйонів доларів

14:43

У нас амбітна мета - на 90% відмовитися від автоматів Калашникова. Прийнято рішення про закупівлю німецьких пістолетів-кулеметів МР-5, - глава Нацполіції Князєв

14:43

Весь особовий склад МВС перейшов на посилений режим

14:43

'Джавеліни' Кремль уже не турбують, – експерт

14:43

ПЕРЕДАЧА 420 ЗРАЗКІВ ОЗБРОЄННЯ ЗСУ – ДЕТАЛЬНО

14:43

Україна ще не пройшла точку неповернення до минулого, але в найближчі 5 років точно пройде її, - Порошенко

14:43

Список Полюховичів. В селі на Рівненщині більше 80% населення носять одне прізвище

13:43

ГІРСЬКА ПІДГОТОВКА АВСТРІЇ

13:43

25.03.2019 Виступ речника Міністерства оборони України щодо ситуації на лінії зіткнення

13:43

Син Трампа розкритикував посла США в Україні

13:43

'Ми боролися на війні, щоб змінити щось на краще, але нічого не змінилося': історії українських заробітчан – AP

13:10

Офицер ВСУ, обладающий секретной информацией, 'вернулся домой' в оккупированный Донецк – РосТВ

13:10

На Хмельниччині педофіл заманив додому та зґвалтував маленьку дівчинку

13:10

На Рівненщині збудували перший в області олійноекстракційний завод

13:10

Завтра відбудеться апеляція у справі уповноваженого АМКУ Загребельської, яка протистоїть 'гральній мафії', - Чорновол

13:10

Сьогодні українці мають останній день для зміни місця голосування на виборах президента

13:10

Якщо Павлу Грибу не зроблять операції, він помре, - батько. ВIДЕО

Більше новин