Майже 3 тисячі пасажирських вагонів необхідно оновити протягом наступних 5-10 років. Необхідна підтримка держави, - Кравцов


11 січня 2019, п'ятниця, 12:15 | Джерело: https://censor.net.ua/

Переглядів: 91

З огляду на соціальну складову Укрзалізниця не зможе підняти тарифи на пасажирські перевезення до рівня покриття всіх збитків. Тому необхідні дотації від держави.

Про це в інтерв'ю Цензор. НЕТ сказав глава ПАТ "Укрзалізниця" Євген Кравцов.

"До цього вартість квитків не змінювалася з 2014 року. На сьогодні вона занизька, відверто кажучи. Особливо, якщо казати про ціну квитків у плацкартному вагоні або у регіональних поїздах - порівняйте з автобусом. Я вже не кажу про паралелі з вартістю квитків на залізничні перевезення в європейських та інших пострадянських країнах. Минулорічна індексація дала нам близько півмільярда гривень. Один новий пасажирський вагон коштує приблизно 26-29 млн гривень. Тобто на цю суму можна придбати в кращому випадку не більше 20 вагонів. Це зовсім смішні цифри, з огляду на сучасну потребу в рухомому складі у 1200-500 вагонів. Ця індексація навіть не покрила інфляційних втрат, тож ми далі несемо збитки. Збиток від пасажирських перевезень за 2018 рік приблизно сягатиме понад 11 млрд грн.

Зважаючи на те, що наш парк пасажирських вагонів з кожним роком старіє, на сьогодні ми маємо більшу частину тих, у яких впродовж наступних 5 років буде виходити строк експлуатації, тому ситуація досить критична. Особливо критична ситуація із парком плацкартних вагонів. Наш загальний парк - близько 3 тисяч пасажирських вагонів. Всю цю кількість необхідно буде оновити впродовж наступних 5-10 років. За результатами цього року ми оновимо 127 пасажирських вагонів. Це багато, тому що востаннє "Укрзалізниця" оновлювала таку кількість наприкінці 90-х - початку 2000-х", - сказав глава відомства.

На думку Кравцова, виходом мало бути підвищення вартості проїзду до рівня покриття всіх збитків, але з огляду на соціальні причини це зараз неможливо:

"Тому має бути державна підтримка. У більшості європейських країн держава виділяє кошти на підтримку пасажирських перевезень. У Німеччині лише з федерального бюджету ці суми сягають 10 і більше млрд євро на рік, до того ж з бюджетів федеральних земель також здійснюються відповідні видатки, наприклад по землі Баварія це 1 млрд євро на рік. У Польщі половина всього транспортного бюджету країни йде на залізницю. В Україні цифра державної підтримки становить 0 гривень впродовж усіх років незалежності. А весь рухомий склад, матеріали, пально-мастильні матеріали ми купуємо за ринковими, світовими цінами. Погано це чи правильно, можна довго сперечатися. Але факт є в тому, що рухомий склад є системно недофінансованим".

З огляду на нинішню ситуацію, тарифи на пасажирські перевезення продовжать зростати, зазначив він.

"Якщо хтось скаже, що тарифи не будуть зростати, то ця людина казатиме неправду. Закони економіки для державних підприємств ніхто не скасовував. Ми живемо в умовах ринкової економіки. Коли собівартість та інфляція зростає з року в рік, звичайно будуть рости і тарифи. Інакше має бути повне фінансування і перекриття збитків з боку держави. Якщо не буде зміни в тарифній політиці, підтримці держави, тоді ми просто маємо зменшувати кількість потягів, і їхня якість буде ще гіршою. Я перепрошую, але давайте подивимося по поточній вартості квитків, чи вона дійсно є високою ; Якщо казати про потяги далекого сполучення. Плацкарт Київ-Костянтинівка коштує 145 гривень. Якщо перемножити це на кількість місць у вагоні - десь 50. Чи окупається в принципі такий вагон? Звичайно, ні. Якщо ідеться про те, що дійсно необхідно щось міняти, є два шляхи. Або державна підтримка, або зміна вартості проїзду й індексації - іншого немає", - констатував глава "Укрзалізниці".

Повне інтерв'ю з Євгеном Кравцовим читайте ТУТ.

Источник: https://censor.net.ua/ua/n3105948

Перейти на першоджерело

НАЙЦІКАВІШЕ ЗА СЬОГОДНІ


21:15

Перша в Україні ОТГ почала продаж прав оренди на землю через електронний аукціон

20:48

Військові медики переднього краю

20:48

Гончаренко пришел на телеэфир в костюме клоуна: Видео - ХВИЛЯ

20:35

Запретный ВВП. Медвепутины засекретят свои провалы

20:35

Групу шахраїв, яка заволоділа 5 квартирами соціально незахищених громадян, затримали в Києві, - Нацполіція.

20:35

Спеціальна місія ЄС прибуде на Донбас наприкінці січня, - МЗС

20:34

Депортовану з РФ українську 'журналістку' арештували у Харкові

20:24

Підрозділи ЗСУ утримують лінію фронту в районі Світлодарської дуги, попри обстріл вантажівки

20:23

Дослідники заявили про ріст температури землі в зоні вічної мерзлоти, особливо – у Сибіру

20:23

Террористов косит алкоголизм, суицид и зависть к зарплатам украинских военных

20:23

Директора комунального підприємства, яка одержала минулого року 700 тис. грн 'відкатів', затримано на Луганщині, - Нацполіція. ФОТОрепортаж

20:23

Київ вимагає звільнення військовополонених моряків без будь-яких умов із боку Росії, - Денісова на зустрічі з іноземними дипломатами

20:22

Ноздровская успела записать видео, в котором рассказала, как ей угрожал нардеп Яценко

20:22

Останній російський міф

19:15

ФСБ активно вербует предпринимателей, торгующих с Россией

19:15

ОБСЄ пропонує створити спільну з ООН миротворчу місію на Донбасі

19:15

Вчені вирішили одну з головних проблем термоядерного синтезу

19:14

Закликаємо Президента затвердити своїм Указом День пам''яті Героїв, які загинули внаслідок російської агресії, - НФ

19:14

У Генштабі відреагували на погрози Росії 'знищити армію України за лічені хвилини'

19:14

Обстріл військової вантажівки на Донбасі - В результаті обстрілу ворогом вантажівки ЗСУ постраждали 10 бійців - військові

19:14

Суд відмовив бразильцю Лусваргі, який воював на боці бойовиків, в слуханні справи в закритому режимі

18:01

У Китаї розробляють відразу два стелс-бомбардувальника - розвідка США

17:49

Голова ОБСЄ під час візиту до Москви порушить питання розгортання реальної миротворчої місії на Донбасі

17:49

Французы успешно испытали универсальную ЗРК

17:49

Фанаты Гитлера: вскрылись данные о подростках, избивавших людей в центре Киева

Більше новин