Прохід через чорну діру, як у фільмі ``Інтерстеллар``, можливий

11 січня 2019, п'ятниця, 19:05 | Джерело: https://unian.ua/

Дослідження показало, що теоретично прохід через чорну діру, як у фільмі "Інтерстеллар", цілком можливий.

Великі чорні діри, які обертаються, можуть бути шляхом для швидких космічних подорожей / NASA

Один із заповітних сценаріїв наукової фантастики говорить про використання чорних дір в якості порталів у інший вимір чи всесвіт. І ця фантазія насправді може виявитися ближчою до реальності, ніж раніше вважалося.

Про це в статті для Newsweek пише професор фізики Массачусетського університету Гаурав Ханна. Чорні діри лишаються одними з найбільш загадкових об'єктів у всесвіті. Вони - наслідок того, як потужна гравітація без упину знищує загиблу зірку, породжуючи тим самим справжню сингулярність. Таке буває, коли ціла зірка стискається до єдиної точки з нескінченною щільністю. Ця щільна і гаряча сингулярність створює діру у матерії самого часопростору, відкриваючи вірогідні можливості для подорожі в гіперпросторі. Тобто в короткому шляху в часопросторі, який дозволяє долати великі космічні дистанції за короткий термін.

Вчені до цього часу вважали, що будь-який космічний корабель, який спробує використати чорну діру як портал, зіштовхнеться з найгіршим. Гаряча і щільна сингулярність змусить апарат розширюватися і стискатися з неприємною амплітудою аж поки повністю не випарує його.

Ханна пише, що його команда в Массачусетському університеті разом з колегами з коледжу Джорджа Гвіннетта виявили, що чорні діри за своєю природою різні. І якщо йдеться про чорну діру на кшталт Сагіттаріус А, яка розміщена в центрі нашої галактики, має великий розмір і обертається, тоді прогноз для космічного корабля сильно змінюється. Тому що сингулярність, з якою йому доведеться зіштовхнутися, буде діяти дуже "м'яко", що може дозволити мирно пройти крізь чорну діру.

На думку вченого, вся справа в тому, що сингулярність в середині великої чорної діри, яка обертається, технічно "слабка". І саме тому вона не знищує об'єкти, які з нею контактують. На перший погляд, цей факт може здатися нелогічним. Але можна провести аналогію з тим, як людина може швидко провести пальцем над свічкою, температура полум'я якої сягає 2 тисяч градусів за Цельсієм, і при цьому не обпектися.

Автор пише, що разом з фізиком Ліором Бурко він досліджував природу чорних дір впродовж двох десятиліть. В 2016 році одна їхніх студенток Керолайн Малларі, натхненна фільмом "Інтерстеллар" Крістофера Нолана, вирішила перевірити, чи міг би дійсно головний герой Купер пройти через супермасивну чорну діру Гаргантюа, яка в фільмі швидко оберталася і мала масу в 100 мільйонів разів більшу, ніж Сонце. "Інтерстеллар" був заснований на книзі нобелівського лауреата астрофізика Кіпа Торна. А фізичні властивості вигаданої чорної діри Гаргантюа грають центральну роль в сюжеті.

Опираючись на розрахунки фізика Амоса Орі і на власні обчислювальні здібності, Малларі збудувала комп’ютерну модель, яка відтворює всі потенційні фізичні ефекти для космічного корабля чи будь-якого іншого великого об'єкту, який би падав у велику чорну діру на кшталт Сагіттаруса А. Вона виявила, що за всіх умов падіння об'єкта в таку чорну діру не супроводжувалося б нищівним впливом під час проходження через так званий внутрішній горизонт сингулярності. А за певних умов прохід через сингулярність може бути відносно комфортним. Результат дослідження вказує на вірогідність використання чорних дір такого типу для подорожей через гіперпростір.

Українців атакують кліщі: як не заразитися небезпечною інфекцією