Українці, яким відмовили в обслуговуванні державною мовою, можуть надіслати письмову скаргу на порушника.
Її потрібно відправляти на адресу уповноваженого із захисту української мови Тараса Креміня. Про це він повідомив на своїй сторінці у Facebook 12 січня.
Кремінь зазначив, що ситуацію можна спробувати розв'язати на місці. Якщо працівник відмовляється використовувати державну мову, можна звернутися до керівництва або на гарячу лінію установи.
У разі відмови потрібно зафіксувати цей факт (за допомогою аудіо-, відео-, письмового підтвердження очевидців і т.д.), дані підприємства (назва, місцерозташування, контакти суб'єкта).
Скаргу потрібно відправляти до уповноваженого на поштову адресу: 01001, м. Київ, провулок Музейний, 12; електронною поштою на skarha@mova-ombudsman.gov.ua або ж заповнити форму на сайті.
У скарзі обов'язково треба вказати:
В електронному листі також потрібно вказати електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв'язку з ним.
Скарги можна подавати протягом шести місяців із дня порушення.