Створено віртуальний Всесвіт, який дозволив вченим зупиняти час

19 вересня 2021, неділя, 08:35 | Джерело: https://news.obozrevatel.com/

Вчені створили наймасштабнішу і реалістичну модель Всесвіту, яка доступна на сьогодні у світі. Вона дозволяє рухатися в часі і детально вивчати еволюцію, а також поведінку окремих галактик і їх сукупностей. Проєкт назвали Uchuu, що в перекладі з японської означає "космічний простір".

Дослідники з Японії, Іспанії, США, Аргентини, Австралії, Чилі, Франції та Італії використали в роботі найпотужніший у світі суперкомп'ютер ATERUI II, призначений для астрофізичних симуляцій, й опублікували результати в журналі Monthly Notices of the Royal Astronomical Society. Інструкції для доступу до неї – на сторінці проєкту Uchuu Simulations. Модель Всесвіту на сьогодні доступна для всіх охочих, відзначили в Національній Астрономічній обсерваторії Японії (щоб подивитися відео, доскрольте до кінця новини).

Проєкт назвали Uchuu

Її перевагами перед іншими віртуальними світами є:

1. деталізованість – складається з 2,1 трильйона частинок, що перебувають у віртуальному кубі зі стороною 9,63 мільярда світлових років

2. тимчасові масштаби – моделювання поведінки матерії протягом 13,8-мільярдної еволюції Всесвіту від Великого вибуху дотепер – це більш ніж у 30 разів довше, ніж відтоді, як тварини вперше виповзли з морів на Землі..

Модель складається з 2,1 трильйона частинок

Вчені пояснили, що модель дозволяє вивчати еволюцію Всесвіту на таких масштабах і в таких деталях, які дотепер неможливо було уявити, крім того, в ній можна спостерігати таємничі ореоли темної матерії, які визначають долю всього Всесвіту. Однак окремі зірки і планети в Uchuu не представлено.

Модель дозволяє вивчати еволюцію Всесвіту в надзвичайних масштабах

Дослідниця іспанського астрофізичного інституту Андалузії Хулія Ереса наголосила на важливості цього проєкту, оскільки він, подібно машині часу, дає можливість рухатися в часі, а також збільшувати або зменшувати масштаб, щоб вивчити поведінку окремих галактик та їх сукупностей.

"Ми можемо бачити, що насправді відбувається в кожен момент часу в будь-якому місці Всесвіту з її перших днів до теперішнього часу", – зазначила Ереса.

Модель Uchuu подібна до машини часу

На створення моделі Всесвіту знадобився рік й обчислювальні потужності 40 200 процесорів, розповів вчений з японського Університету Чіба, автор комп'ютерного коду, використовуваного для генерації віртуальної Всесвіту, Томоакі Ісіяма.

Дослідники адаптували всі дані для використання на звичайних комп'ютерах користувачів шляхом стиснення інформації, помістивши це все в 100-терабайтний каталог. Він доступний кожному в хмарі в зручному форматі. У майбутні випуски даних буде внесено каталоги віртуальних галактик.

На створення моделі Всесвіту знадобився рік

Нагадаємо, раніше вчені змоделювали всі етапи розвитку галактики за 13,8 мільярда років після Великого вибуху. Це вдалося вперше в історії подібних досліджень. За допомогою проєкту вони показали, як молоді і хаотичні галактики через фронтальні міжзоряні зіткнення з часом перетворюються на спіральні – такі, як Чумацький Шлях.

Дослідники впевнені, що ці нові відкриття допоможуть їм інтерпретувати поточні і майбутні карти Чумацького Шляху.

Також астрономи виявили, що в Чумацькому шляху в одному з двох малих рукавів є "розрив". У ньому розташовані зірки і газові хмари. Цей розрив виглядає як осколок, що стирчить з дерева. Він простягається у Всесвіті приблизно на три тисячі світлових років.

Подібні знайдені структури, вченими іноді звані шпорами або пір'ям – зазвичай зустрічаються на рукавах інших спіральних галактик.

Як повідомляв OBOZREVATEL, раніше в NASA отримали кадри неймовірно рідкісного коричневого карлика, якому може бути до 13 мільярдів років. Космічний об'єкт назвали "Нещасним випадком".

космос